POČELA JE ELEKTRIFIKACIJA FIAT MODELA

Novi Fiat 500 i Fiat Panda Hibrid prvi su korak ka elektrifikaciji Fiat marke.

Kako su Fiat 500 i Fiat Panda, uvek važili za evropske lidere u svom segmentu, tako su i ovog puta baš oni prvi FCA gradski automobili opremljeni novom benzinskom Mild Hibrid tehnologijom.

Fiat 500 i Fiat Panda predstavljaju dve duše marke Fiat i zajedno su u stanju da zadovolje svakog kupca i svaku njihovu potrebu, a sada prvi put zajedno su u jednoj posebnoj seriji: Hybrid Launch Edition.

Fiat 500 i Fiat Panda, neprikosnoveni lideri gradskog automobila, biće prvi modeli FCA Grupe u svojoj kategoriji koji su usvojili novu hibridnu tehnologiju. Novi 500 i Panda hibrid, koji su dostupni od februara, odnosno marta 2020., ponovo će revolucionarati urbanu mobilnost, čineći hibrid dostupnim svima.

2020. godina predstavlja novu prekretnicu u istoriji marke Fiat, prvi put u istoriji dve ikone i dva komplementarna modela marke Fiat, Fiat 500 i Fiat Panda biće dostupni u posebnoj jedinstvenoj seriji: ekskluzivno „Launch Edition“, sa debijem novog benzinskog Mild Hibrid motora koji kombinuje najnoviju 3-cilindričnu porodicu motora FireFly od 1 litara 70 KS (51 kV) sa 12-voltnim BSG (Starter Generator integrisanim) i litijumskom baterijom. U poređenju sa 1.2 69 KS Fire, verzija Mild Hibrid poboljšava efikasnost goriva, smanjujući tako emisiju CO2 u proseku za 20% i do 30% za Panda Cross, bez prethodnih performansi. Takođe obezbeđuje veoma visok standard komfora u vožnji zahvaljujući BSG sistemu, koji omogućava tiho ponovno pokretanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem u režimu zaustavljanja i pokretanja bez vibracija. Kupci takođe imaju koristi od svih prednosti hibrida koji, zavisno od lokalnih propisa, uključuju slobodu pristupa i kretanja u gradskim centrima, jeftinije parkiranje u gradskim centrima i poreske olakšice i slično.

Posebna serija može se prepoznati po znaku "Hibrid" napisanom na zadnjoj strani i ekskluzivnom "H" logotipu, formiranom od dve kapi rose, na središnjoj ploči.

Kao dve Fiatove ikone, koje predstavljaju mobilnost u Evropi sa oko 400.000 prodatih jedinica tokom cele godine, sada uvođenjem Mild Hibrid tehnologije, Fiat 500 i Panda će dati značajan doprinos održivijoj gradskoj vožnji.

Kako funkcioniše hibridna tehnologija FCA

Novi Mild Hibrid motor, primenjuje 1-litarski, 3-cilindrični motor sa maksimalnom snagom od 70 ks (51 kV) na 6000 obrtaja i najveći obrtni moment od 92 Nm pri 3.500 o/min. Glava cilindra ima dva ventila po cilindru i jednu bregastu osovinu sa neprekidnim promenljivim vremenom ventila. Konstrukcija uključuje kompaktnu komoru za sagorevanje, usisne kanale sa visokim padom i spoljni EGR (Recirkulacija izduvnih gasova), obezbeđujući izuzetno visok stepen kompresije (12:1), što znači bolju toplotnu efikasnost. BSG sistem montira se direktno na motor i njime upravlja remen koji takođe pokreće pomoćna sredstva. Sistem povrati energiju za vreme kočenja i usporavanja, skladišti je u litijumsku bateriju kapaciteta 11 Ah i koristi je maksimalnom snagom od 3.600 V za ponovno pokretanje motora u režimu zaustavljanja i pokretanja i za pomoć pri ubrzanju. Ova tehnologija omogućava da se motor sa unutrašnjim sagorevanjem isključi, čak i pri brzinama ispod 30 km / h, jednostavnim prebacivanjem u neutralni položaj.

FCA je razvio FireFly kako bi ponudio niz manjih benzinskih motora, koji odlikuju dobru efikasnost goriva i performanse referentne vrednosti u širokom rasponu primena. Osnovna struktura novih motora garantuje efikasnost, modularnost i značajan stepen standardizacije u pogledu komponenti i proizvodnog procesa, fleksibilnosti i potencijala za buduća razvoja.

Fiat 500 jedan je od najreprezentativnijih primera italijanske domišljatosti, koji osvaja kupce više generacija. Lansiran 1957. i redizajniran 2007., kultni Fiat 500 izvukao je Evropu na puteve 1960-ih, a potom je u celoj dekadi 21. veka potpuno revolucionarao kategoriju gradskih automobila, nudeći izvanrednu nikada viđenu mešavinu stila i tehnoloških inovacija u ovaj segment. I sada, zahvaljujući izdanju 500 Hybrid Launch Edition, nastaviće da igra vodeću ulogu u urbanoj mobilnosti gde je prošle godine, u svojoj jedanaestoj, zabeležio najbolji broj ikada, sa oko 194.000 registrovanih jedinica. Jedan od sastojaka ovog uspeha je posebna serija: objavljeno je preko 30 koji su omogućili istraživanje teritorija bez automobila u gradu.

Jednako interesantna je i istorija Fiat Pande. Već više od 40 godina Panda je nepogrešivo osvaja svoje ljubitelje. Tajne njene popularnosti uključuju kompaktne spoljne dimenzije, veliki unutrašnji prostor koji se može prilagoditi bilo kojoj transportnoj potrebi, širok spektar motora i brojne kombinacije boja. Ukupno, više od 7,5 miliona kupaca osvojila je jednostavnost i atraktivnost ovog modela, što je pravi sastavni deo karakteristika marke Fiat. Uz to, Panda je oduvek bila nosilac inovacija u celom segmentu. Na primer, to je bio prvi gradski automobil sa pogonom na sva četiri točka još 1983.godine i prvi u svom segmentu koji je 2004.godine osvojio prestižni „Automobil godine“.