FIAT 500e: ENERGIJA KOJA TE POKREĆE

Unikati: 500 Giorgio Armani, B.500 „MAI TROPPO“ kompanije Bvlgari i 500 Kartell


Početkom marta je u Milanu predstavljen Novi 500, prvi potpuno električan automobil kompanije FCA. Kako bi zamislio budućnost modela 500, brend Fiat je počeo od onoga što ga je učinilo onim što jeste. Tako je bilo i sa prvom generacijom, koja je ponudila mobilnost i slobodu tokom 1960-ih godina. 500 je predstavljao radikalnu promenu, i postao je voljeni brend. Automobil koji je uvek bio na vrhu talasa, i koji se ustoličio kao ikona nakon svoje premijere, pre 63 godine.

Sa drugom generacijom, koja je izašla na tržište 2007. godine, Fiat 500 je uveo koncept ležernosti i šarma za gradske automobile, postajući ikona italijanske mode i stila koji je osvojio svet. Model koji konstantno evoluira, koji je inspirisao umetnike i muzičare tokom prošlih trinaest godina, i koji je bio osnova za preko 30 specijalnih serija.

Sada, u 2020. godini, dolazi nova era, i vreme je da Fiat 500 iskoristi svu svoju popularnost da inspiriše promenu i postane deo rešenja. Treća generacije modela Fiat 500 je još jednom u prvom planu, donoseći svakako i dizajn i uživanje u vožnji. To nije samo revolucija, nego „reinkarnacija“ duha, onoga koji može da inspiriše obnavljanje. U stvari, pravila i propisi nisu dovoljni za istinsku revoluciju, potrebno je nešto kultno i predivno: Novi Fiat 500.

Putem promene se ne ide sam. Potrebni su nam partneri sa jednako pozitivnim stavovima, koji žele da se uključe u unapređenje stanja Zemlje, tako što će deliti iste vrednosti i ciljeve. Leonardo Di Kaprio prihvatio je projekat Novog Fiata 500. Kao svetski slavna ličnost, lično uključena u zaštitu Zemlje više od dvadeset godina, ponudio je svoj doprinos viziji novog električnog gradskog automobila. U video kampanji „All-In“ poziva sve da daju svoj doprinos, baš kao što je to uradio i brend Fiat sa modelom 500.

Tu viziju dele i drugi saradnici i akteri - Giorgio Armani, Bvlgari i Kartell, tri legendarne kompanije sveta „Made in Italy“, koje su zajedno sa brendom Fiat udahnule život u strategiju u kojoj je održivost usko isprepletena sa izvrsnošću u oblasti specifičnih znanja, kreativnosti i inovativnosti. Tako su nastali Unikati, tri jedinstvena i ekskluzivna primerka Novog Fiata 500. Da bismo stvorili ove modele sa Armanijem, Balgarijem i Kartelom, za polaznu tačku uzeli smo vrednosti čuvenog 500, najpoznatijeg Fiatovog gradskog automobila na svetu, od strane onih koji definišu treću generaciju. Kombinovanje ovih vrednosti sa njihovim rezultiralo je u modele, tri jedinstvena modela Novog Fiata 500, koje odlikuje stil, kreativnost i umeće.

Prava remek-dela italijanske genijalnosti, svojevrsna velikih umetničkih dela, tri Unikata, proizvedena su voljom i posvećenošću da što više koriste održive, prirodne i reciklirane materijale. 

Ova strategija usmerena na unapređenje planete takođe uključuje dobrotvornu aukciju. Sav prihod od prodaje tri jedinstvena modela - 500 Giorgio Armani, B.500 „MAI TROPPO“ kompanije Balgari i 500 Kartell - pripašće jednoj od ekoloških organizacija Leonardo Dikaprija.

Prilikom dizajniranja Novog Fiata 500, inženjeri su krenuli od praznog papira, kako bi mogli da posvete najveću moguću pažnju detaljima svakog aspekta i izaberu najbolja rešenja.

Domet i vreme punjenja su dva ključna pitanja za kupce. Litijum-jonske baterije kapaciteta 42 kWh daju Novom Fiatu 500 domet do 320 km u WLTP ciklusu. Kako bi se optimizovalo vreme punjenja, Novi Fiat 500 je opremljen sistemom punjenja od 85kW kako bi se baterija napunila veoma brzo. Na primer, za samo 5 minuta može da se dođe do dovoljno rezervi snage da se pređe 50 kilometara, više nego što je neophodno za prosečnu dnevnu upotrebu. Brzi punjač takođe može da napuni bateriju do 80% za samo 35 minuta. Combo 2 utikači se nalaze na zadnjoj strani na desnom panelu vozila i napajaju brzi punjač vozila, i za AC i za DC punjenje.

   

Rešenja za punjenje kod kuće su takođe dostupna. Prvo izdanje novog modela 500 uključuje Easy Wallbox™, sistema za kućno punjenje koji se može povezati na normalan kućni utikač. Kompanija ENGIE EPS je ovo razvila ekskluzivno za grupu FCA, a na tržište će ga plasirati Mopar u Evropi kako bi se poklopilo sa lansiranjem modela. To je jednostavno, pristupačno „uključi-i-puni“ rešenje kojim se lako može upravljati putem Bluetooth-a, što Vam dozvoljava da upravljate svojim energetskim opterećenjem tako što ćete puniti svoj Novi Fiat 500 odmah kod kuće sa snagom punjenja do 3 kW, bez potrebe za intervencijom kvalifikovanog osoblja. Štaviše, Easy Wallbox je spreman za unapređenje snage do 7,4 kW, što omogućava mogućnost potpunog punjenja kod kuće za nešto malo više od 6 sati. Model takođe dolazi i sa Mode 3 kabelom za punjenje putem javne mreže.

Novi Fiat 500 je prvi automobil FCA kompanije koji ima novi Uconnect 5 sistem za informacije i zabavu, povezanu platformu koja je dizajnirana za budućnost. Razvijen sa idejom pružanja potpuno novog korisničkog iskustva kupcima, FCA koristi laki, intuitivni i neverovatno prilagodljivi Android Automotive operativni sistem. Na primer, možete koristiti vidžete kako biste konfigurisali način na koji se prikazuju funkcije i aplikacije. Apple CarPlay je već dostupan bežično. Sistem je takođe spreman da ponudi istu funkcionalnost za Android Auto.

Model 500 nudi glatku integraciju sa Vašim pametnim telefonom, nudeći 10,25-inčni ekran visoke definicije osetljiv na dodir, sa horizontalnim oblikom koji se savršeno uklapa u kontrolnu tablu vozila, prateći njegove linije.

Dakle, Novi 500 je savršeno povezan: on razgovara sa Vama i unutar i izvan vozila, dozvoljavajući Vam da podesite rutu navigacije unapred, i da bude klimatizovan čim uđete. A kada otvorite vrata automobila, vaš mobilni telefon će se povezati za samo 5 sekundi. Takođe, više nećete morati koristiti kabal za punjenje.

Što se tiče stila, Novi Fiat 500 primenjuje buduću mobilnost na italijanski način, spajajući značajno nasleđe prethodne dve generacije. Zato što nikad ne smemo zaboraviti da je novi model 500 ono što jeste, kultni gradski automobil sa istim stilskim proporcijama i jasnim dizajnom, obeležje našeg vremena. Klasičan, kul, i utemeljen u 63 godine istorije.