Luksuz na 4 točka. Novi BMW Serije 7.

Premijera novog BMW-ovog najluksuznijeg modela, Serije 7, bila je 10. juna kada smo konačno mogli da se detaljno upoznamo sa novom generacijom ove limuzine i najnaprednijom tehnologijom kojom ova kompanija raspolaže.

Premijera novog BMW-ovog najluksuznijeg modela, Serije 7, bila je 10. juna kada smo konačno mogli da se detaljno upoznamo sa novom generacijom ove limuzine i najnaprednijom tehnologijom kojom ova kompanija raspolaže. Unapređen je i dizajn, ali samo u granicama koje su dozvoljene modelu namenjenom pre svega klijentima konzervativnog ukusa. Za automobil ove veličine, ušteda u masi je važna stavka u projektnom zadatku, a BMW je na tom planu postigao veliki napredak. U poređenju sa prethodnikom novi model je, u zavisnosti od motora i paketa opreme, lakši i do 200kg. Kod najluksuznije  verzije 750i xDrive ova razlika je zbog bogate opreme i dodatnih sistema nešto manja, ali ipak dostiže gotovo 130kg. Uštede u masi postignute su upotrebom lakših materijala, kao što su ugljenična vlakna, aluminijum, magnezijum, pa BMW tvrdi da je nova Serija 7 najlakša luksuzna limuzina u svojoj klasi.

Standardna verzija dugačka je 5.098 mm, široka 1.902 mm, a visoka 1.467 mm, dok razmak između osovina iznosi 3.070 mm, kao i kod prethodne generacije. U ponudi će se naći i model sa produženim međuosovinskim rastojanjem (3.210 mm).  Ova varijanta je i nešto viša (1.479 mm), dok je širina ista kao kod standardne verzije.

Kupcima će biti dostupni i laserskifarovi, koje je BMW prvi put predstavio na sportskom hibridu i8. U novoj Seriji 7 premijeru će imati i BMW-ov sistem za daljinsko parkiranje (Remote Control Parking), koji vozaču omogućava da uparkira/isparkira vozilo daljinskom komandom, bez obzira da li se on nalazi u ili van automobila. Novi BMW Serije 7 standardno je opremljen vazdušnim ogibljenjem koje ima funkciju automatskog podešavanja visine oslanjaja tokom vožnje. Takođe po prvi put, “sedmica” ima sistem upravljanja na sva 4 točka (Integral Active Steering ili X Steer), koji je kombinovan sa sistemom pogona na obe osovine (xDrive).  Obezbeđen je i veliki izbor alu felni dimenzija od 17 do 21 inča. Paleta motora sastoji se od dva benzinca, jednog dizelaša i hibridnog pogonskog sistema. BMW 740i/740Li opremljen je 3.0 litarskim TwinPower Turbo šestocilindarskim motorom sa 326 ks (240 kW) i 450Nm. Od 0 do 100 km/h automobil stiže za 5,5s, a razvija maksimalnih, elektronski limitiranih 250 km/h. Najjača benzinska verzija, 750i xDrive/750Li xDrive, ispod haube krije 4.4 TwinPower Turbo V8 koji proizvodi 450 ks (330 kW) i 650 Nm. Do stotke ubrzava za 4,4 s, pre nego što dostigne takođe fabrički ograničenih 250 km/h. Dizel varijante, BMW 730d/730Ld/730d xDrive/730Ld xDrive pogonjene su 3.0 litarskim TwinPower Turbo šestocilindrašem sa 265 ks (195 kW) i 620 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Nešto sporija od benzinaca, ova verzija od 0 do 100 km/h stiže za 5,8s uz maksimalnu brzinu od 250km/h. Za prenos snage upotrebljen je osmostepeni automatski menjač.

Novi BMW Serije 7 u Novi evropske prodajne salone stiže u oktobru 2015, a 2016. ponuda će biti proširena hibridnom “Plug-In” verzijom 740e/740Le/740LexDrive. Ovaj model pogon dobija od četvorocilindričnog 2.0 TwinPower turbo benzinca potpomognutog elektromotorom sa 95ks (70kW). Ukupna kombinovana snaga dostiže 326 ks (240 kW), pa automobil do stotke ubrzava za 5,5 s i dostiže 240km/h. BMW tvrdi da prosečna potrošnja iznosi samo 2,1 l/100 km i da je vozilom moguće preći do 40 km samo uz pomoć električne energije iz pogonskih baterija. U čistom elektro modu, maksimalna brzina limitirana je na 120 km/h.